5 km trötta ben

God kväller!

Har precis avnjutit en skål med hemlagad potatis och purjolöksoppa och en skiva av mitt hembakade bröd mm.. Smakar gått efter lite träning!

Dock gick inte löpningen så bra som jag hade hoppats. Dom pigga benen som jag hade i Söndags var borta med vinden och jag känge direkt att detta skulle bli ganska tungt. Men jag hoppades att det skulle lätta lite när jag blev varmare men icke. Jag har ju lovat mig själv att inte pressa mig för mycket så här i början så jag bestämde mig för att korta ner passet. 5 km vart det istället för tänkta 8.  Försökte öka tempot lite istället, vart ett lite bättre medeltempo än vad jag brukar ha men ingen jätte stor skillnad.

Tröttheten i benen kanske berodde på gymträningen igår. Sprang lite på löpbandet innan jag körde igång men jag tränade inte direkt ben.. Hmm.. Så tråkigt att ha ett sämre pass när man har haft ett så grymt för ett par dagar sen.

Måste komma på ett träningsupplägg så att benen hinner återhämta sig ordentligt mellan varven.
Så här ser iaf siffrorna ut:

Distans: 5,00km
Tid: 32,17 min
medeltempo:6,27min/km
Medelpuls: 174 bpm

Hoppas på bättre lycka nästa gång!



Nu ska jag mysa ner mig i soffan tänkte jag. Har egentid då killen är i Frankrike..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0