Helgen i backspegeln

Måndags morgon. Sitter i soffan, gluttar på nyhetsmorgon och tänker tillbaka på helgen som gått. Fredagen tillbringade som sagt med en god vän. Det vart lite gymträning och sen mysmiddag med naturgodis till efterrätt! Hel najs.

På lördagen planerades en löptur men den hans tyvärr inte med. Vi fick besök på lördagskvällen med vin, ost och en massa annat trevligt. Även det mycket trevligt!

Söndagen var den segaste på länge. Dagen spenderades i säng och soffa om vartannat. Ingen energi till att göra något annat.

MEN på kvällen tog vi oss i kragen och bytte om till löparkläder. -6 grader och mörkt ute, hur skulle detta gå? Knäppte på Garmin och började trava framåt i mörkret. Benen kändes förvånansvärt lätta. Hur länge skulle detta hålla i? Döm av min förvåning när benen bara pinna på och flåset kändes sjukt bra. 56 minuter senare och med 8.3 km i benen stannade jag utanför porten. Jag fick bromsa mig själv då jag ville springa vidare. Men jag har ju som sagt lovat mig själv att inte pressa och gå för fort fram. Men så UNDERBART det kändes!! Efter den lite tyngre löprundan tidigare i veckan så var det här det bästa som kunde hända! Är det det här som är löparglädje??

Distans: 8.30 km
Tid: 56,29 min
Medeltempo: 6,48 min/km
Medelpuls: 173 bpm

Pulsen ligger lite högt fortfarande men det kan ju bara bli bättre!!

Nu gäller det bara att fortsätta så här tills jag springer milen. Efter det ska det börjas slipas på tiden. Målet är ju att springa på under 60 min.

Dags att ta tag i dagen!

Kommentarer
Postat av: johanna

Duuuktig Malin! Gud va skönt att det känns lite lättare, hoppas de håller i sig :)

2011-02-16 @ 14:13:05
URL: http://jsundholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0